Sahel Travel

تور و گردشگری

Sahel Travel

تور و گردشگری

  • ۰
  • ۰

راهنمای جامع سفر به کانادا

چه قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید چه فقط بخواهید بعنوان یک مقصد توریستی از این کشور پهناور دیدن کنید باید اطلاعاتی درباره این کشور، آب و هوای آن، شهرهای دیدنی و مشهور آن بدانید و مهم‌تر از همه باید بدانید چطور به کانادا سفر کنید که شامل اطلاعاتی از جمله گرفتن وقت سفارت کانادا، اخذ ویزای کانادا و همچنین پیکاپ ویزای کانادا می‌شود. برای اینکه سفر شما به کانادا راحت‌تر انجام شود ما در مطلب راهنمای جامع سفر به کانادا تصمیم داریم کامل‌ترین اطلاعات را برای شما جمع‌آوری کرده و در اختیارتان قرار دهیم.

هر آنچه باید درباره سفر به کانادا بدانید

اطلاعات کلی درباره کشور کانادا

پیش از هر چیزی باید کمی اطلاعات کلی درباره کشور کانادا بدانیم. کانادا از نظر مساحت دومین کشور پهناور جهان است که مساحت آن بیش از 9 میلیون متر مربع است و شامل 10 استان و 3 قلمرو می‌شود. به دلیل گستردگی این سرزمین در گوشه و کنار آن طبیعت متفاوتی خواهید دید. در شمال کانادا به مناطق قطبی برخورد می‌کنید، در غرب به کوه‌های مشهور راکی می‌رسید و در جنوب شرقی نیز به منطقه Great Lakes خواهید رسید. همچنین آب و هوای کانادا نیز از استانی با استان دیگر متفاوت است و همین تنوع اقلیمی موجب شده کانادا مقصدی محبوب برای سفر در فصول مختلف باشد. هر چند بستگی دارد به چه تفریحی علاقه‌مند باشید اما در هر حال در هر فصلی برای گردشگران علاقه مند به تفریحات فصل چیزی برای ارائه وجود دارد.

بهترین زمان سفر به کانادا

اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید بهتر است ماه‌های نوامبر و آوریل را برای سفر به کانادا انتخاب کنید. برای کوهپیمایی و بازدید از نقاط کوهستانی فصل تابستان و ماه‌های می تا سپتامبر مناسب خواهد بود. برای گشت و گذار در شهرها نیز بهار و تابستان از نظر آب و هوا مناسب خواهد بود. هرچند بی‌نظیرترین مناظر پاییزی را نیز در کانادا خواهید دید بنابراین اگر علاقه مند به عکاسی هستید پاییز می‌تواند شما را از تصاویری زیبا و منحصر به فرد سیراب کند. معمولا در تمام فصول سال در شمال و سواحل شرقی و غربی باران خواهید دید. دمای هوا نیز بستگی به شهر و منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید دارد. گاهی ممکن است در غرب کشور هوا گرم باشد و در شرق از سرما به لرزش بیفتید.

بهترین روش سفر به کانادا از ایران

تنها کشوری که با کانادا هم مرز است آمریکاست. بنابراین برای سفر به کانادا از راه زمینی فقط می‌توانید از آمریکا اقدام کنید. سفر از راه دریایی نیز امکان پذیر نیست به همین جهت بهترین راه سفر به کانادا از طریق هواپیما است. پرواز ایران به کانادا اغلب با یک توقف در کشور ترکیه یا یک کشور اروپایی نظیر اتریش انجام می‌گیرد که مدت زمان این پرواز 14 ساعت تخمین زده شده است.

معرفی 10 استان کانادا و شهرهای محبوب آن

  1. بریتیش کلمبیا (British Colombia)

غربی‌ترین استان در کشور کانادا استان بریتیش کلمبیا است که با اقیانوس آرام هم مرز است. بریتیش کلمبیا، که اختصارا آن را گاهی B.C می‌خوانند، استانیست که برخی از شهرهای محبوب کانادا را در خود جای داده است. پایتخت این استان شهر ویکتوریا است که خود بسیار پرطرفدار و پر جنب و جوش است. اما پرطرفدارترین و نامی‌ترین شهر آن را می‌توان ونکور دانست. ونکور شهریست که از نظر فرهنگی متنوع‌ترین شهر در کانادا شناخته شده است. این شهر جاذبه‌های محبوب بسیاری دارد که در میان آن‌ها پارک‌های بسیاری قرار گرفته‌اند که اغلب به دلیل رایگان بودن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند.

  1. آلبرتا (Alberta)

استان آلبرتا یکی از استان‌های زیبا و جذاب کانادا است که اغلب علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی آن را بعنوان مقصدی برای سفر به کانادا انتخاب می‌کنند. وجود کوه‌های کانادایی راکی در این منطقه موجب شده تا بی‎نظیرترین مناظر کوهستانی در این استان وجود داشته باشد و همچنین آلبرتا مقصدی محبوب برای اسکی و کوهپیمایی شود. محبوب‌ترین شهرهایی که در استان آلبرتا وجود دارند شامل ادمونتون (پایتخت استان)، کلگری، بنف و جسپر می‌شوند. بنف و جسپر دو تا از زیباترین پارک‌های ملی در آمریکای شمالی را در خود جای داده‌اند و در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

  1. ساسکاچوان (Saskatchewan)

ساسکاچوان از جمله استان‌هاییست که به هیچ راه آبی دسترسی ندارد و در میان استان‌های دیگر کانادا قرار گرفته است. اغلب جمعیت این استان در نیمه جنوبی آن بخصوص در شهرهای ساسکاتون و رجینا اقامت دارند. صنعت اصلی در این استان کشاورزی است و پس از آن معدنکاری، تولید روغن و گاز طبیعی از جمله دیگر صنایع پرطرفدار و پرکار در این استان هستند. شهرهای مهم این استان شامل رجینا (پایتخت استان)، ساسکاتون و پرنس آلبرت می‌شود. استان ساسکاچوان بیشتر به دلیل ماهیگیری، شکار و تفریحات فضای بازی که دارد شناخته شده است. همچنین دانشگاه ساسکاچوان که در شهر ساسکاتون قرار گرفته است یکی از زیباترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌ورد.

  1. منیتوبا (Manitoba)

منیتوبا شرقی‌ترین استان کانادا است که همانند ساسکاچوان فقط قسمت جنوبی آن قابل سکونت است چرا که بخش شمالی آن به مناطق کوهستانی و قطبی می‌رسد و خالی از سکنه است. از محبوب‌ترین شهرهای این استان می‌توان به وینیپگ (پایتخت استان) و چرچیل اشاره کرد. چرچیل یکی از سه تا از برترین نقاط جهان است که می‌توانید در آن شفق قطبی یا نورهای شمالی را تماشا کنید. علاوه بر این‌ها، منیتوبا را پایتخت خرس قطبی جهان می‌شناسند.

  1. اونتاریو (Ontario)

اونتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا است که تقریبا 40 درصد جمعیت این کشور را در خود جای داده است. همچنین این استان جاییست که پایتخت کانادا یعنی شهر اوتاوا در آن واقع شده است. در اصل اونتاریو را می‌توان مهم‌ترین استان کانادا دانست چرا که علاوه بر اینکه پایتخت کانادا در آن قرار گرفته، قلب اقتصادی آن یعنی تورنتو نیز در این استان است. اغلب ساکنین این استان در بخش‌های جنوبی آن در نزدیکی تورنتو و اونتاریو و نیاگارا فالز زندگی می‌کنند. اونتاریو دارای پارک‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های بسیار زیبا و تماشایی است. همچنین برج ملی کانادا که به آن برج CN گفته می‌شود یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است که در شهر تورنتو در استان اونتاریو واقع شده است.

  1. کبک (Quebec)

کبک دومین استان پرجمعیت کانادا است که اغلب ساکنین آن فرانسوی زبان هستند. همچنین کبک بزرگترین استان در کانادا محسوب می‌شود. اغلب ساکنین این استان در نزدیکی رودخانه سن لارنس، بخصوص شهرهای مونترال و کبک سیتی، زندگی می‌کنند. این دو شهر همچنین محبوب‌ترین شهرهای استان کبک در بین گردشگران است. دو تا از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا در این دو شهر قرار گرفته‌اند که یکی شهر قدیمی مونترال است و دیگری شهر قدیمی کبک که در یونسکو به ثبت رسیده است.

  1. نیو برونزویک (New Brunswick)

نیوبرونزویک را یک استان دریایی می‌نامند. در حقیقت این استان یکی از سه استان کانادا است که وابسته به بازرگانی دریایی و دریانوردی است. نیوبرونزویک خیلی بین گردشگران محبوبیت ندارد و شهرهای آن نیز معمولا در لیست شهرهای سفر به کانادا قرار نمی‌گیرد. اصلی‌ترین شهرهای این استان شهر فردریکتون (Fredericton) که پایتخت آن است، مانکتون و سن جان هستند.

  1. نوا اسکوتیا (Nova Scotia)

نوا اسکوتیا دومین استان کوچک در کانادا است که در عین حال متراکم‌ترین جمعیت را نیز در خود جای داده است. همانند نیوبرونزویک، نوا اسکوتیا نیز وابسته به دریا و راههای آبی است و بخشی از جاییست که به آن اطلس کانادا گفته می‌شود. پایتخت این استان هالیفاکس (Halifax) است که از جمله محبوب‌ترین شهرهای کانادا نیز محسوب می‌شود. علاوه بر اینها شهرهای سیدنی و ولف ویل نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. در نوا اسکوتیا نیز جاذبه‌های باستانی و جذابی یافت می‌شود. یک جاذبه قدیمی آن که اخیرا بازسازی شده یک قلعه قدیمی فرانسوی مربوط به قرن 18 است.

  1. جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

سومین استان دریایی کانادا جزیره پرنس ادوارد است که در واقع به خودی خود از چند جزیره تشکیل شده است. در حقیقت 232 جزیره در کنار هم این سرزمین را تشکیل داده‌اند. با اینحال، پرنس ادوارد کوچک‌ترین استان کانادا است که هم مساحت کمی دارد هم جمعیت آن کم است. شهر اصلی و پایتخت آن شارلوت تاون (Charlottown) نام دارد. جزیره پرنس ادوارد، که آن را به اختصار P.E.I می‌نویسند جاییست که احتمالا در سریال قدیمی و داستانی قصه‌های جزیره (ازکتاب Anne of Green Gables) دیده‌اید.

  1. نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

نیوفاندلند و لابرادور شرقی‌ترین استان کانادا است که در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده و با اقیانوس اطلس هم مرز است. این استان همانطور که از دو نام تشکیل شده دو بخش نیز دارد. یکی جزیره نیوفاندلند و دیگری منطقه لابرادور. تقریبا 90 درصد جمعیت آن نیز در جزیره نیوفاندلند زندگی می‌کنند. شهر سینت جان مرکز این استان و بستمین شهر بزرگ کانادا است.

چطور به کانادا سفر کنیم؟

حالا که کمی بیشتر با کشور کانادا و بخش بندی‌های آن آشنا شدیم وقت آن رسیده که تصمیم بگیریم که به این مقصد سفر کنیم. اما همیشه اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چطور به کانادا سفر کنیم؟ شرایط اخذ ویزای کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است بنابراین باید اطلاعات کاملی درباره گرفتن ویزای کانادا داشته باشید. اما نگران نباشید چرا که در ادامه به شما مراحل این کار را خواهیم گفت.

مرحله اول: از سفارت کانادا وقت بگیرید

مرحله اول رسیدن به خاک کانادا گرفتن وقت از سفارت کانادا است. اما همین ابتدا باید بدانید کشور کانادا در ایران سفارت ندارد. بنابراین نمی‌توانید همانند اغلب کشورهای اروپایی به سادگی وقت گرفته و در سفارت حاضر شوید. از آنجایی که باید برای انگشت نگاری در سفارت کانادا حضور داشته باشید می‌توانید یکی از شهرهای اطراف، نظیر آنکارا، استانبول، دبی، ابوظبی یا باکو را برای مراجعه حضوری انتخاب کنید. بنابراین وقت سفارت کانادا را باید از سفارت یکی از این مقاصد در نظر بگیرید.

دو روش برای وقت گرفتن از سفارت کانادا وجود دارد، روش اول مراجعه حضوری است که می‌تواند زمانبر و پر هزینه باشد چرا که باید به طور حضوری به یکی از مراکزی که معرفی شد در کشورهای همسایه مراجعه کنید که این روش برای اغلب مسافران مقرون به صرفه نیست. اما روش دیگر که بسیار کاربردی‌تر است، گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین است. شما باید مدارکتان را آماده کنید و پس از ثبت نام در سایت رسمی سفارت کانادا، به روی سایت بارگذاری کنید. با ارائه مدارکتان در سایت سفارت، ثبت نام شما تکمیل است.

مرحله دوم: برای انگشت نگاری به سفارت کانادا مراجعه کنید

پس از اینکه مدارکتان را به طور کامل به روی سایت آپلود کردید و ثبت نامتان به پایان رسید، 30 روز مهلت دارید تا برای انگشت نگاری به مرکزی که از طریق آن برای گرفتن وقت سفارت مراجعه کرده‌اید (سفارت‌های شهرهایی که نام برده شد) مراجعه کنید. ثبت نام شما با انگشت نگاری به پایان می‌رسد و باید منتظر بمانید تا مدارکتان بررسی شده و نتیجه از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود.

مرحله سوم: پیکاپ ویزای کانادا

گرفتن وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا به نظر بسیار ساده است. و البته همینطور است. اما با توجه به اینکه این کشور در ایران سفارت ندارد، پیچیدگی کار کمی بیشتر می‌شود. در مرحله بعد چه به شما ویزا داده شود چه نه باید بعد از اینکه ایمیل سفارت را دریافت کردید نیاز خواهید داشت مجددا به سفارت مورد نظر مراجعه کنید. در صورت صدور ویزا، باید پاسپورتتان را به سفارت ببرید تا ویزا در آن الصاق شود و در صورت ریجکت شدن نیز اغلب مواقع می‌توانید با مراجعه حضوری به سفارت اعتراض خود را اعلام کنید تا مدارکتان مجددا بررسی شود.

در صورتی که بخواهید ویزا بگیرید نیازی نیست حتما خودتان در سفارت حضور داشته باشید. این کار، که به آن پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند، اغلب توسط آژانس‌های گردشگری همانند ساحل شنی انجام می‌گیرد. معمولا پاسپورت‌ها هفتگی جمع آوری می‌شود تا نماینده شرکت آن‌ها را به سفارت مربوطه ببرد و پس از آماده شدن ویزا با پرواز هفته بعد به ایران ارسال کند. در این صورت درخواست کننده ویزا نیازی نیست بار دیگر به کشور دیگری سفر کند و هزینه‌ای بیشتر متحمل شود. اما باید در نظر داشته باشید که معمولا این پروسه یک هفته طول می‌کشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا چیست؟

شاید تا به اینجا به این سوال فکر کردید که در همان مرحله اول باید چه مدارکی جمع آوری کنید و چه حضوری چه آنلاین به سفارت ارائه دهید. بنابراین تصمیم گرفتیم تا لیستی از مدارکی که برای گرفتن ویزای کانادا مورد نیاز است را تهیه کنیم. در نظر داشته باشید که تمامی مدارک باید ترجمه رسمی شود و همچنین اگر برای ویزای توریستی اقدام می‌کنید مدارک باید نشان دهنده بازگشت شما باشند.

  • پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار بهمراه کپی تمامی صفحات از پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قدیمی (بخصوص ویزاهایی که در پاسپورت قدیمی شما ثبت شده‌اند).

  • عکس رنگی 3 در 4 با زمینه روشن.

  • شناسنامه و کارت ملی (ترجمه شده)- برای حضور در سفارت کانادا جهت انگشت نگاری نیز بهتر است مدارک شناساییتان همراهتان باشد هرچند نیازی به ماندن مدارک در سفارت نیست و ترجمه رسمی مدارک شما در سفارت باقی می‌ماند.

  • جهت اخذ ویزای کانادا به مدارک مالی نیاز دارید که شامل سند ملکی، گواهی بانکی از حساب‌های سپرده و گردش حساب سه ماهه و یا شش ماهه می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ساحل شنی تماس بگیرید تا بدانید چه مبلغی باید در حساب بانکی شما بماند و پرینت سه ماهه لازم دارید یا شش ماهه.

  • گواهی اشتغال به کار برای افرادی که کارمند هستند. این گواهی باید کامل و دقیق ارائه شود که می‌تواند شامل فیش حقوقی، حکم کارگزینی، فیش بازنشستگی و یا حکم بازنشستگی شود.

  • گواهی اشتغال به تحصیل برای افرادی که دانشجو هستند.

  • اگر از طریق فردی در کانادا دعوتنامه دارید آن را در مدارکتان ارائه دهید. این دعوتنامه باید شرایط خاصی داشته باشد، نام فرد دعوت کننده، تاریخ تولد، آدرس، شماره تماس، نسبت او با شما، کپی کارت اقامت وی، سند ملکی و گواهی کاری که دارد نیز باید در دعوتنامه مشخص شده و ارسال شود.

  • در صورتیکه دعوتنامه نداشتید باید رزرو هتل به مدت اقامتتان در کانادا را در مدارکتان به سفارت ارائه دهید.

  • رزرو بلیت که رفت و برگشت و به طور کلی مدت زمان اقامتتان در کانادا را مشخص کند.

  • ترجمه سند ازدواج (اختیاری)

  • ارائه فرم‌های اولیه که شامل فرم درخواست ویزا و فرم اطلاعات فردی و خانوادگی شخص متقاضی می‌شود نیز بهمراه مدارک الزامی است.

نکته پایانی

اگرچه برای برخی از افراد سفر به کانادا یک رویای دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما با داشتن دانش کافی درباره این کشور و نحوه سفر به کانادا می‌توانید این رویا را به حقیقت برسانید. اگر قصد سفر به کانادا را دارید بدون شک اولین کاری که باید بکنید برداشتن تلفن و تماس با شرکت ساحل شنی است تا بتوانید به طور رایگان اطلاعات کافی درباره اینکه آیا واجد شرایط سفر به این کشور هستید یا خیر بدست بیاورید.

  • ۹۸/۰۹/۰۹
  • Sahel Travel

تورنتو

کانادا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی